Hoera! Nieuwe schilletjes vanuit Nepal

Nadat we via onze schillenboer Hari noodhulp hebben kunnen bieden aan meer dan 1300 mensen, in de vorm van water, voedsel, tenten en medicijnen, zijn we aan de slag gegaan met de werkplaats. Inmiddels kunnen we je gelukkig vertellen dat de werknemers van onze schillenboer in Nepal vol goede moed aan het werk zijn!

Dat was voor ons, na de noodhulp, het belangrijkste. Dat iedereen weer betaald krijgt zodat men zichzelf in levensonderhoud kan voorzien. Ook al is dat in deze periode erg lastig. Het helpt daarbij ook in het verwerken van al die beangstigende en verdrietige gebeurtenissen, denken wij.

Wat we samen hebben gedaan om dit te verzorgen? We hebben een grote bestelling geplaatst bij onze schillenboer. We weten dat hij dit nog niet (allemaal) aan ons kan leveren, maar daar gaat het niet om. Onze relatie is de laatste tijd nóg sterker geworden, dus we hebben er het volste vertrouwen in dat Hari en zijn collega’s en medewerkers de kwaliteiten bezitten om hun onderneming weer op te bouwen. Deze bestelling hebben we direct vooruit betaald zodat er voor onze Nepalese vrienden geld beschikbaar zou zijn om weer aan de slag te gaan. Om mensen aan het werk te zetten tegen een eerlijke beloning bijvoorbeeld. Wij geloven dat positief ondernemen en samenwerken juist in een situatie als deze heel veel hulp kan bieden. En hoewel de aanleiding heel triest is, vinden we het mooi dat we dit op deze manier én met jouw hulp waar kunnen maken!

Mocht je denken: “hé, dat hebben ze toch niet met het geld van de ‘Wassen voor Nepal’ campagne gedaan?”. Nee, natuurlijk niet!

Maar wat dan wel?

De werkplaats is er gelukkig minder slecht aan toe dan we hadden gedacht. Het kantoorgebouw is beschadigd maar nog wel herstelbaar. Het gebouw waar de waszakjes worden gemaakt is wel onherstelbaar beschadigd, evenals een ander gebouw, het hek, de terreinmuur en een deel van de voorraadloodsen. Een aantal medewerkers zijn op het onbeschadigde deel van de werkplaats de normale werkzaamheden aan het hervatten. Ook zijn ze bezig de armbandjes te maken, we verwachten dat deze midden juli naar Nederland kunnen komen. Wanneer we ze ontvangen sturen we ze natuurlijk direct naar je door, als je een waspakket hebt aangeschaft tijdens de ‘Wassen voor Nepal’ campagne. Ook helpen er een aantal werknemers mee met de sloop- en opbouw werkzaamheden die moeten plaatsvinden.

De onherstelbare gebouwen, het hek en de terreinmuur zijn inmiddels volledig weggehaald. Daarnaast is de terreinmuur en het hek alweer opgebouwd! Dus dat gaat best rap zo. We werken samen aan een plan om te kijken wat het kost om alles zo goed mogelijk op te bouwen. Zoals het er nu voor staat gaat het om een tweetal stalen loodsen en een gebouw van beton.

We gaan dit plan samen verder uitwerken en bekijken hoeveel de ‘Wassen voor Nepal’ campagne hieraan kan bijdragen. Vervolgens zal blijken of- en hoeveel geld er overblijft voor het steunen van andere initiatieven.

Oja, nieuwe schillen. Het ziet er naar uit dat er eind deze maand nieuwe schillen en waszakjes onze kant op kunnen komen. Dus we kunnen allemaal gewoon met Seepje blijven wassen! We houden je op de hoogte. Als je vragen of opmerkingen hebt horen we het heel graag!

Een brief van Seepje

Nieuwe producten, acties en wastips: Melanie houdt je maandelijks op de hoogte!

[mc4wp_form id=”12110″]

Schrijf je net als 16.000 Seepje fans in voor de nieuwsbrief en ontvang 10% korting in onze webshop! Doe je mee?

Ja! Misschien later

Schrijf je net als 18.000 fans in op de Seepje brief en ontvang een handzeepje bij je bestelling. Doe je mee?

[mc4wp_form id=”12110″]

Misschien later