Een schonere én mooiere wereld, dat is waar we ’t voor doen bij Seepje. Onze producten zorgen voor ultiem was- en poetsplezier bij onze fans en we realiseren een positieve impact. Dan voegen we écht iets toe. Voor jou, voor alle overige betrokkenen en voor het milieu. We zochten een veelomvattende beoordeling van onze impact op álle fronten. Iets waarmee we konden meten hoe goed we het nu echt doen. En iets dat ons allemaal inspireert het beste in Seepje naar boven te blijven halen.
Daarom zijn we sinds 2019 officieel een B Corp! We zijn daarmee onderdeel van een wereldwijde beweging die voor een nieuwe definitie van bedrijfssucces staat: winst en groei dienen een betere wereld.
Misschien heb je nog niet van B Corp gehoord… Wereldwijd zijn er inmiddels meer dan 2.500 organisaties die zichzelf Benefit Corporation mogen noemen. Met elkaar vinden we dat de meest uitdagende problemen van de samenleving niet opgelost kunnen worden door de overheid en non-profitorganisaties alleen.
“Veel bedrijven roepen dat ze ‘het goede’ doen, maar volgens welke maatstaf?”, dat was de gedachte van de B Corp oprichters. Bedrijven doorlopen een assessment waarbij in totaal 200 punten te behalen zijn. Bij minimaal 80 punten voldoet het aan de hoogste standaarden wat betreft sociale en duurzame prestaties, verantwoordelijkheden en transparantie.
“Seepje heeft bij de eerste beoordeling 84 punten behaald! Het is een goed begin. Op het gebied van milieu scoren we heel goed: doordat we bij het kiezen van ingrediënten echt vooruitstrevend zijn. Neem bijvoorbeeld onze wasverzachter: 100% natuurlijk én Vegan. Door ons Washok te verduurzamen, bijvoorbeeld door beter te recyclen en minder water te gebruiken, kunnen we onze score verbeteren. Ons doel? Nu eerst naar minimaal 100 punten! Elk jaar moeten gecertificeerde bedrijven zichzelf opnieuw bewijzen, dus we gaan ervoor.’